DHlogo_mobil

peters kontor

fix utan inbördes ordning


Västra Flygeln
Montera affischskåp eller hållare på VF-fasaden eller på muren.
Iordningställ förråd (har kommit en bra bit på väg)
Dörrstängare till huvudentré? (det sitter en på dörren vån 2. (Flytta?)
Ordna upp bland kablage och lampor i taket
Moltontyg-fix vid scenens bakända. Två vinkelbitar.
Iordningställ kostymförråd vån2 (har kommit en bit på vägen)
PA-tekniken på vån2. Vad göra med den? Sälj!
Lära mig det nya ljusbordet.
Måla den stora logon/DHskylten på VF-fasaden.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Annat
Rensa data från begagnad iPad
Rensa data från Google Drive (inte samma behov längre, vi betalar)
Föra över DH-bilder från mobil + rensa
Samla manualer och teknik-dokumentation (digitalt)
Kolla AM namnproblem i mailen (Åsa Erixon)
Rensa upp på hemsidan. Stor mängd data som ligger dold, men är sökbar ändå….Överhuvudtaget jobba på hemsidan…. bättre sökmotoroptimering t.ex.
Rensa bland mediafiler på arbetsdatorn och olika hårddiskar.
Undersöka och utveckla möjligheter för framtida video/animeringskurser.

Text till årsrapport

1: Texten ska vara en tillbakablick på föregående år, även om texten skrivs under innevarande år.

2: Verksamheter som är samma under våren och hösten, beskrivs under EN rubrik. I texten kan olika händelser dock sorteras efter olika perioder, delmål eller delprojekt, i kronologisk ordning, från januari till december.

3: Läsaren måste förstå hur
verksamheten har genomförts, utan att behöva veta allt om DH och dess bakgrund. Var pedagogisk, men utan att överdriva.

4: Dela upp långa meningar till kortare. Kan du inte läsa meningen högt i ett andetag, då är den för lång.

5: Statistik i form av siffror, ska inte/behöver inte uppges i texten. Undantag kan göras i exceptionella fall. Redaktionen rycker i så fall in...

6: Din rubrik ska upplysa om vilken verksamhet du avser. Rubriken justeras (ofta) i den slutliga årsrapporten.

7: Max 2000 tecken/verksamhet.

projekt spot-on

Inför ett nytt projekt eller evenemang.
I syfte att skapa en logo, värdeord och en eventuell marknadsföringsstrategi.


1: Vad HETER projektet?
Ett, eller några få korta ord.

2: Vad är KÄNSLAN i projektet? Vilka associationer finns?

3: Koka ner vad projektet HANDLAR OM, i en eller ett par meningar.

4: TILL VEM riktar sig projektet?
4b: TILL VEM riktar sig informationen om projektet?

5: Tid/er och plats/er. NÄR OCH VAR genomförs projektet? Blir det en final?

6: Vem tar hand om "PUL"?

7: Finns det samarbetspartners?
Ska loggor och/eller namn synas? I alla sammanhang, eller bara i vissa?

Titta gärna också i Idas kompendie. Delvis inaktuellt, men det mesta är användbart ändå.
Ladda ner pdf HÄR

Skicka Bild till peter

ANVÄND MMS ENBART
AKUT NÖDFALL OCH
SPARA ALLTID BILDEN SJÄLV.

Använd mail alt. formuläret nedan.

  • (max 50 MB)

bra-att-ha länkar

SEMINARIUM
Framtidens berättande
Malmö Universitet



INFO TILL PRESS
Lista på Malmömedia

PIXABAY - gratis bilder, illustrationer och grafik

PXHERE - gratis bilder

Tekniktips för guidning/vägledning

BILDFORMAT - Bildstorlekar på sociala medier (lathund)

PROVIDEO - tips, download etc

PRINTER-STATUS - DH-printer

MAILKONTO I Iphone - Video