DHlogo_mobil

äventyrs- och mystiklekar

Liksom i drama- och teaterlekar kommer man överrens om en händelse. Någon utmaning, eller något som ska lösas. Generellt är det kanske lite mer av fysisk aktivitet i äventyrs- och mystiklekar, än vad det är i drama- och teaterlekar.

Man kan turas om i lag att utforma olika äventyr och utmaningar.
 

TILLBAKA

En karta är alltid bra att ha. Ge den till det spelande laget. Eller låt dom hitta den...som små pusselbitar.

Stadens detektiv behöver hjälp. Hon har fått in några tips och behöver hälp.

Man är nästan alltid beroende av varandra i laget.

I en viss bok, på en viss sida hittar du nästa ledtråd. Här kan man t.ex göra en matteuppgift, för att få fram rätt sida.

Gömda gåtor och ledtrådar på vägen.

Onda krafter har låst in stadens alla barn. Hur kan vi rädda dem?

Man kan både vara utomhus och inomhus. Har ni inte saker att bygga banor med, använd era egna kroppar istället. Deltagarna kan t.ex vara bundna tillsammans, för att öka svårighetsgraden.

 Nu ska vi bara lura vakterna.

Bygg och föreställ en soffa tillsammans, för att få sista lösenordet.

Bankrånare kidnappar ovetandes kunder.

Balans och samarbeten är vanligt.

Med list måste man försöka ta sig förbi den vaktande kidnapparen.

Hurra! Vi klarade det!